fredag 8 februari 2013

VECKANS BLOGGARE

Den här veckan var det jag, Nina på bloggen Lilja's Corner, som fick äran att vara veckans bloggare. Kul! Men vad i fridens namn ska jag skriva?

Jag är fru och matte, husägare och drömmare. En biolog som genom längtan till jorden vidareutbildar mig till trädgårdsmästare och inom hantverket blomsterbinderi. Jag pysslar och läser, försöker uppleva nuet och längtar till underbara saker...

Jag började blogga i september 2008, två månader före jag och min man flyttade till vårt röda hus med vita knutar på landet. Min blogg har jag svårt att sådär rakt av placera i ett fack (det gäller säkert många bloggare). Den innehåller inredning, pyssel och trädgård, men också natur, vardagshändelser och en och annan livsbetraktelse. Sånt som upptar mitt intresse och mina tankar för tillfället, helt enkelt. Jag använder bloggen som ett kreativt utlopp, och det är i regel bilderna som står i fokus.


Veckans bloggare ska välja en bild... Jag gör ganska ofta små kollage, och därför tog jag mig friheten att lägga in ett sånt. Det är min favoritbloggbild från ifjol som illustrerar kärnan i mitt intresse för fotografering: Ljuset.


Bloggen är uppkallad efter min hund Lilja, som är av rasen Chinese crested dog (a.k.a. kinesisk nakenhund). Hon och lillasyster Snövit (på bilden ovan) får rätt ofta vara med på bloggen. Jag har ett avslappnat förhållande till min blogg och funderar inte framåt så mycket. Men jag hoppas att det här bloggåret kommer att innehålla ännu mera trädgård och pyssel än tidigare. Den som läser får se... :)

Klicka här för att komma till min blogg. Och lämna gärna en hälsning om du hälsar på!


Frågan från föregående veckas bloggare lyder: Hur balanserar du den hårfina gränsen mellan att vara personlig eller privat i bloggen?

Som person är jag ganska försiktig och tillbakadragen av mig och jag tycker inte om att göra mycket väsen av mig. Att hålla sig lite "hemlig" och privat på bloggen faller sig därför naturligt. Men jag är också en person som funderar och drömmer, och en del av mina personliga tankar strömmar ut genom fingrarna och in på bloggen. Inläggen avspeglar nog ofta mitt humör. Och jag tycker bloggar ska avspegla personligheten hos människan bakom bloggen. Men jag tänker oftast efter två gånger innan jag publicerar ett inlägg, och försöker ta ställning till om det jag skriver är något jag också kunde berätta för någon känd eller okänd människa i verkliga livet.

Fast i praktiken kör jag nog på och gör som det känns bäst för tillfället :)


Min fråga till nästa veckas bloggare: Tycker du att bilder är viktiga i ett blogginlägg?



Nu önskar jag er en trevlig fortsättning på vintern i väntan på den grönskande våren!

Nina i Liljas hörn av värden


16 kommentarer:

  1. Fint Nina! Du besvarade min fråga bättre än jag kunde ha gjort själv! :o)

    SvaraRadera
  2. Bra inlägg!!
    Glad att du började blogga!

    SvaraRadera
  3. Jag är fru och matte, husägare och drömmare. En biolog som genom längtan till jorden vidareutbildar mig till trädgårdsmästare och inom hantverket blomsterbinderi. Jag pysslar och läser, försöker uppleva nuet och längtar till underbara saker...
    pakistani designer stitched suits
    buy stitched pakistani suits online

    SvaraRadera
  4. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. a19b54d7e90c1a0b0d6f79c26d3271ad
    numara onay
    sms onay
    website kurma

    SvaraRadera
  5. Thank you for your explanation, very good content. 461cd084bae07b7266df6aabb8bfc4c5
    define dedektörü

    SvaraRadera
  6. Thanks for your article. 9f4e1f0b8c70ab7ea79e42f960d73325
    evden iş imkanı

    SvaraRadera

.